maandag 5 oktober 2015

DAG 19

Gewicht 81,2 kg

Mysterie opgelost, ik ben ongesteld :-(
Hier kan geen afslankringen, koolhydraat-arm dieet of wat dan ook tegen op boksen. Ik sta normaliter natuurlijk niet dagelijks op de weegschaal – nu alleen met de producten testen – dus ik had ook geen idee dat het zo veel kon schelen op de weegschaal. Na een beetje googlen ben ik inmiddels wat wijzer geworden.

Gisteren na het paardrijden gedoucht, en vervolgens compleet vergeten de producten aan te brengen, heb dus geen pleisters geplakt of de ringen gebruikt na 13 uur gisteren middag. En ook geen Detox pleisters vannacht. Totaal niet bij stil gestaan, acute geheugenverlies? Dat betekent wel dat ik weer een dag erbij moet plakken, er komt nu dus ook een dag 23 bij.

Vanochtend pas om half 10 uit bed, de kleine had waarschijnlijk ook behoefte om uit te slapen – lekker hoor! Geen Ballorig vandaag, we zijn maar even gaan shoppen bij de Action. Kleine man 6 speelgoedauto’s rijker en ik heb ook wat leuke prulletjes ingeslagen, waaronder kerstspullen. Haha een beetje vroeg, maar ik hou van de kerst en alles wat erbij hoort.

Ik heb een groente smoothie gemaakt van bloemkool en aardbeien. Normaal gesproken mengde ik dit met Alpro amandel/kokos, maar vanwege de weegschaal heb ik besloten om dit voorlopig achterwegen te laten. Uiteraard is de smoothie nu wateriger. Om de smaak iets te compenseren – want je proeft de bloemkool nu wel heel goed – heb ik een scheutje Raak limonadesiroop toegevoegd. Het is de ‘Zero Sugar’ variant met maar 0,2g koolhydraten per 100ml, prima te doen zo.
Ik kwam vandaag ook een hele interessante artikel tegen over koolhydraat-arm eten: https://www.gezondblog.nl/de-6-grootste-leugens-gezonde-voeding
Een mooie bevestiging; de weg die in ingeslagen ben is zo gek nog niet.

Vanmiddag goed bezig geweest, ik heb mijn kledingkast opgeruimd. Alle maten 46, 44 en grotendeels van maat 42 in zakken gedaan en een grote knoop erin gelegd. Deze maten wil ik niet meer terug hebben in mijn kast. Van de week even kijken naar een kleding-donatie-container.

Vanavond heerlijk kha gekookt. Uien gesneden en als bodem in een ovenschaal gelegd. Vervolgens broccoli, even eerst een paar minuutjes gekookt. Toen kipfilet in kleine blokjes er over heen, rode pesto, schijfjes tomaat en afgesloten met bacon. Het was echt heel erg lekker!


Ook te volgen op Facebook, like en deel de pagina :-)
https://www.facebook.com/Afslank-ringen-1223264037687470/

Geen opmerkingen: