zondag 4 oktober 2015

DAG 18

Gewicht: 81,0 kg

Easy come easy go?
Ik snap het niet zo goed, wat gaat er ineens mis?? 0,9 kg omhoog in een dag is echt heeeeeel veel. Dit heb ik nooit eerder meegemaakt.
Ik ben gisteren op een verjaardag geweest van een medewerker die 60 jaar oud werd. Mijn avondeten bestond uit kipfilet met groenten en een beetje bacon. ’S avonds komen de plateautjes met worst, kaas, toastjes, bittergarnituur e.d. regelmatig voorbij. Ik heb één blokje kaas genomen en een handvol pinda’s gedurende de hele avond. Tevens heb ik 2 witte martini’s en een heleboel water gedronken.

Als ik kijk naar de voedingswaarde van een witte martini, is het niet schrikbarend. Per 100 gram zit er 0,57 gram koolhydraten waarvan 0.16 gram uit suiker bestaat. Ik zal denk ik maximaal 300 gram gedronken hebben, ik moest immers weer naar huis rijden… Bovendien ben ik een paar uurtjes aan het dansen geweest, dus dan zou je toch denken dat ik juist zou afvallen in plaats van aankomen? Ik kan alleen bedenken dat het aan de alcohol kan liggen, verder heb ik niks gegeten of gedronken wat buiten het normale ligt. Ik weet dat alcohol een dik-maker is, maar 0,9 kg??

Het is slechts een getal, het is slechts een getal, het is slechts een getal… 100 keer herhaald vandaag, en zal het nog een paar honderd keer herhalen, anders denk ik dat ik gek word.

Vanochtend met een bakje Optimel vla begonnen. Daarna lekker bij de paardjes geweest, even lekker mijn gedachten van ‘dat stomme’ getal kunnen verzetten. Ik heb een intensieve les achter de rug. Ik rij trouwens met de ringen om mijn tenen, en ik voel er niks van. Ze zitten prima en schuiven niet als ik aan het rijden ben.

Vanmiddag mijn smoothie en een handvol knabbel spekjes op. Er zitten geen koolhydraten in knabbelspekjes en zijn daarom toegestaan in deze dieet/levensstijl, echter zijn ze wel erg vet, en daarom eet ik ze niet te vaak of niet te veel. Toch maar een handvol genomen en gelijk schuldgevoel. Bizar wat zo’n getal met je kan doen, ik moet me er echt over heen zetten, anders vrees ik dat ik straks echt ga lopen snaaien.


Vanavond heb ik een salade gegeten met tonijn en kreeftenstaartjes.
Ik heb ook kaneel muffins gebakken, met amandelmeel, ei, kaneel en zoetstof – dus kha. Daar heb ik vanavond een van op.

Ik hoop morgen op een klein wondertje, maar verwacht niks :-(


Ook te volgen op Facebook, like en deel de pagina :-)
https://www.facebook.com/Afslank-ringen-1223264037687470/

Geen opmerkingen: